"A song for someone who need somewhere to long for..."

Det kryper närmare och närmare jul, men jag har fortfarande ingen julkänsla. Nä ingen alls. Hur ska jag lyckas få den när allt som har med julen att göra inte är där jag är. Ingen julmust, adventstake, julstjärnor i fönsten och julen är på fel dag plus att jag inte har en familj här, eller ingen riktig familj.

Jag har börjat få saker i min ögon allt oftare, vet inte något annat som skulle få mina tårar att rinna längs min kind. Men det kan kanske också var en släng av hemlängtan. Innan jag åkte hit till New York fick jag veta att den 6-8 veckan ska var de jobbigaste. Och visst är det så! Tror också att det är extra jobbigt nu när det närmar sig jul, eftersom julen för mig verkligen kretsar kring allt som finns där hemma i Österskär. Men när allt känns som jobbigast så försöker jag också komma ihåg att det ska vara jobbigt nu och att det är normalt. Men det är inte lätt. Försöker också tänka på att min familj kommer hit om mindre än en månad, första veckan i januari. Men jag vet också att de kommer att åka hem medan jag stannar kvar.


Kommentarer
Postat av: e

Åh lilla vän! Styrke-kramar till dig!

2011-12-05 @ 21:57:22
Postat av: Rebecka

Känner mig lite bättre nu :)

2011-12-06 @ 05:42:35
Postat av: pappa

snart kommer vi och får rå om dig, då får du ny styrka!

Vi ses snart!!

:-)



Kramar från oss.

2011-12-06 @ 06:15:30
Postat av: Olivia

Kramar<3

2011-12-06 @ 14:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0