En bra dag, en väldigt bra dag

Började dagen med att promenera hem från Josies skola på east side hem genom Cantral Park. Sen bar det av söderut - Soho och West village. Det jag hade siktat in mig på va Beacon's Closet på 13th street mellan 5th och 6th avn. som också ska finnas i Brooklyn som jag måste till så snart som möjligt! Hade lite problem med att hitta fram för när man kommer ner till den södra delen av Manhattan slutar det super praktiska rutnätet med gator och avenyer och det blir mer kringelkrokigt. Hur som helst efter Beacon's closet så gick jag omkring i det betydligt mer mysiga Soho och West village och passerade många intressanta butiker (i många fall dyra men inte döds-dyra...) Och människorna är så mysiga där. Fick hela 4 komplimanger under degan. första va från en tjej som satt på en bänk och när jag passerad skrek hon ut "Oh my god! I love your outfitt!" jag log och sa tack och gick vidare lite gladare. När jag efter ca 4 timmar av prommenerande omkring i Soho mötte jag en äldre man som helt plötsligt i farten sa "beautiful eyes", jag sa tack och gick vidare. Sen på tunnelbanan satt jag mittemot en tjej i min ålder. Jag såg lite hur hon sneglade på mig men jag tänkte inte mer på det. Men helt plötsligt säger hon "Sorry, I love your necklece" (Nicole, det va det med kamerna jag fick av dig). Sen lite senare inne på en antikaffär berömde butikägaren mina örhängen. Så nu är min plan att försöka göra andra lika glada sådär mitt i veckan. För det gör hela dagen lite roligare och bättre.

Beacon's Closet



Finns en plats för alla i denna stad!



Någon form av minnesplats för World Trade Center...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0