En enorm stad

New York är verkligen en stad av sitt egna slag. Den har allt av det bästa och allt av det värsta och allt där i mellan. En sak som jag verkligen lagt märke till är människorna, dom är ju överallt och dom är så många. Staden New York (Manhattan, Brooklyn, Bronx, Queens och Staten Island) har ca 8.5 miljoner invånare! Vilket är ungefär lika mycket som HELA Sverige! inte så konstigt att det alltid är fullt på tunnelbanan, bussarna och på gatorna.

En annan anledning till att det kan kännas trångt överallt är för att det är så många människor som är som två människor, alltså skulle man kunna säga att New York har över 10 miljoner invånare...  Vissa saker är helt enkelt lite annorlunda än vad jag är van vid från Sverige och kostcirkeln (haha syftar på dig mamma). Det är till och med svårt att vara nyttig när man till och med försöker. Idag när jag skulle göra oatmeal (havregrynsgröt) så va det färdiga påsar med rätt mängd havregryn som man skulle hälla vatten på. När jag sen tog en sked märkte jag att havregrynet va sötat. Inte riktigt vad jag hade i tanken...



I övrigt har det inte hänt så mycket den senatse veckan förutom igår då jag fick hämta den äldsta dottern Ab från skolan och ta henne till doktorn. Ab's ben hade gjort ont i några dagar och därför fick jag lov att hämta henne från skolan och ta taxin över till doktorn på east side. Mamma A mötte oss hos doktorn. Efter att jag nästan hållit på att somna under 1 tim väntan i soffan i lobbyn så kom de tillbaka, de skulle då till ett annat sjukhus. (Mellan 5th avn och Park avn på upper east side finns det många sjukhus). Men kvällen slutade bra med mexikansk mat och ett förbättrat ben.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0