Måndag & Tisdag

Igår började de riktiga rutinerna, tidig morgon, intensiv eftermiddag och trött på kvällen. Jag och mamma A tog yngsta tjejen J till skolan/dagis efter tig jag tunnelbanan lite längre ner på Manhattan (Lexintion 89th). Precis vid tunnelbanan där så låg Bloomingdales, så jag var ju tvungen att gå in och kika. Man kan säga att det motsvarar Sveriges NK fast mestadels mycket dyrare! annars kikade jag in på alla de vanliga affärerna som H&M, Zara, Levi's, Victoria's Secret...
Runt 13 var jag tillbaka på J skola där jag träffade hennes mormor M. Vi tog J till hennes balett där det var fullt av små, söta, rosa tjejer som sprang runt i sina balettskor. Det är tydligen en väldigt fin dansskola, där man ser många barnflickor och nannys men också mammor med dyra väskor, fixat hår och naglar. Men den ligger på upper East side så då är det lite förståligt. 45 minuter senare åkte vi hem, stannade där ett kort tag och sen åkte vi till storasysterns skola  och hem igen. Vanligtvis så kommer jag inte behöva flänga fram och tillbaka så mycket då pappan oftast kommer att kunna hämta storasystern på måndagar.

Idag behövde jag inte ta någon av barnen till skolan. Istället uträttade jag några ärenden åt familjen så som att hämta deras tvätt där den lämmnas in vilket de gör p.g.a. att de inte har någon tvättmaskin än i lägenhetn (nyinflyttade).
Runt 12 kom deras farmor G hit för att vi sen skulle till Js skola och ta henne till hennes danslektion, men denna gång var det modern dans. Sen åkte vi tillbaka till skolan där de hade en Farmers market, barnen sålde muffins och paj för att sedan skicka pengerna till barnen i Afrika, de kallade det "Kids for Kids" tror jag. Sen åkte vi hem och vi behövde inte hämta upp syrran vilket var väldigt skönt!

Nu när jag har mött både mormor och farmor måste jag erkänna att jag själv känner mig som ett av deras barnbarn då de alltid vill bjuda mig på någonting gott medan vi väntar på barnen eller när de ska köpa något åt deras riktiga barnbarn. Så jag kan nästan säga att jag har en far,- mormor här.

Kommentarer
Postat av: anna

åhh vad det låter som du har det bra <3 ett helt nytt liv tar du ju o skaffar dig :o

så avis!! fortsätt att uppdatera så här bra, det är en utmärkt verklighetsflykt att läsa om ditt glamourösa liv ;)

men hörru, ta o godkänn mig på skype:)

kramar!!!

2011-10-19 @ 13:13:47
Postat av: Anette

Hur var Victoria's Secret? Du har ju varit väldigt nyfiken på den affären?

2011-10-19 @ 15:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0