Några timmar i Soho

Idag tog jag mig ner till Downtown  - Soho -  för att vara exakt. Eftorsom jag inte har en bra karta än som visar ALLA gator vågade jag mig inte så långt bort ifrån tunnelbanan. Lite svårt att hitta tillbaka när ingen av gatorna jag såg fanns på kartan... aja hur som helst så spenderade jag några timmar på smala fina gator där butikerna varierade från H&M till Chanel och secondhand. Fanns mycket fint men det mesta var dyrt förutom H&M och liknande. Men det var kul att bara promenera och kika in i butikerna. Börjar nu vänja mig vid staden, att ta mig fram och så. Eftersom nästan hela Manhattan är uppbygt i ett rutnät är det väldigt lätt att hitta.


Idag var första dagen som jag lämnade och hämtade helt själv, utan någon farmor, mormor eller extra barnvakt så nu börjar min riktiga rutin då jag får klara mig på egen hand. Nu när jag börjat lära mig allt så är det inte alls så svårt. Satt dock med äldsa tjejen i eftermiddags på fel busshålplats ett tag och väntade. Men man lär ju sig av sina misstag.


Kommentarer
Postat av: Olivia

En fågel har viskat i mitt öra att det kommer vara Gossip Girl inspelning på upper east side på onsdag är inte säker men det kan ju hända;) haha

2011-10-21 @ 09:19:10
Postat av: Rebecka

ojojo! men upper east side är gasnak stort liksom. jag bor på upper west. men ah jag kan ju alltid åka och kika :D

2011-10-21 @ 16:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0