Snö?!

Igår var det riktigt kallt så kallt att barnen behövde ha vinterklderna på och kanske egentligen jag med. Och idag har det faktiskt börjat snöa, det är dock inte så kallt att det ligger kvar på marken, men ändå det snöar!

Jag sa ju att jag skulle ta mig till svenska kyrkan igår, och det gjorde jag. Den väldigt nära Time Square. Hur som helst när jag kelv in i kyrkan så var det som att komma hem. Svenska röster, böcker, tidningar och till och med materilaen och tygerna såg extra svenska ut. Man kom in i ett rum som liknade ett litet bibliotek och längst in fanns en liten cafeteria där dom självklart sålde kanelbullar och svenskt godis. Jag slog mig ner i en soffa med några tidningar, en bulle och en kopp söderte. Även om jag inte är religös eller så var det en plats mitt i allt brus där jag verklgen kunde koppla av.

Senare idag ska jag träffa Anja och en tjej från Österrike som Anja har träffat. Hoppas det har slutat snöa tills dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0