Sommar i Central Park

Idag gick jag, pappan och äldsta dottern till en del av Central park. Det var en perfekt dag att gå till parken eftersom det var varmt som en ganska normal svensk sommardag. Ab (dottern) sprang runt i bara shorts och t-shirt och jag satt och va stundvis för varm i bara strumpbyxor och en klänning. Vi hade picknick och traslade runt i den oändligt stora parken. Nu när jag satt i min säng på kvällen kände jag lite hur det stramade i pannan så jag gick och kikade i spegeln, och ja, jag hade bränt mig i ansiktet! Det är ju mitten av oktober, då ska ju inte sånt hända!

Imorn blir första dagen när jag får känna på den dagliga rutinen osv...

Juste jag har fått veta att det är en tjej från Tyskland som bor typ 5 kvarter från  mig och också är Au pair och lika ny som jag i NYC. Hon ska passa barn i samma ålder som min familjs barn vilket kommer betyda att vi kommer ha ungefär samma arbetstider och vara lediga på ungefär samma tider vilket är bra.

Lite bilder från de första dagarna...



Jessie och Ana

Elena och Romona




Kommentarer
Postat av: Olivia

Jag gillar att du bränner dig!haha:) <3 du verkar ha det bra du

2011-10-17 @ 09:49:42
Postat av: Eva Johnsson

Hej Rebecka, har läst om dina första dagar och sett dina fina bilder. Du verkar ha det toppen. Skönt också att vädret håller sig bra.Det ska bli roligt att följa din blogg. Många kramar fr familjen Johnsson i Stuvsta.

2011-10-18 @ 08:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0