Upper West, Manhattan

Igår, fredag, kom Mamman A och hämtade mig på Hotellet. Jag viste inte riktigt hur hon skulle se ut så det var väldiugt spännande att sitta nere i lobbyn och vänta eftersom varje gång dörren öppnades trodde jag att det skulle vara hon. Tillslut var det hon som kom in genom dörren. Vi åkte taxi till deras lägenhet på Uper West side. Deras lägenhet är väldigt fin med en liten gameldags känsla, vilket jag gillar. Mitt rum som dom hade nämt skulle vara litet, var litet också, men absolut inte för litet. Jag har min säng, garderob, byro och mitt egna lilla badrum *(duschen funkar dock inte än, men snart så....)

Efter rundturen i huset gick vi ner på gatan och runt hörnet från lägenheten till en restaurang och åt lunch och pratade om allt möjligt. A är väldigt pratglad av sig och intresserad av hur det är i Sverige osv.. När vi kom tillbaka "hem" så var yngsta dottern J (4 år) och farmodern G hemma. Medan A och farmor G va ute satt jag och loch hämtadäste böcker med J som verkar vara en av hennes favorit sysslor. lite senare åkte A, jag och J och hämtade Ab (8 år) på hennes skola.

Tjejerna är väldigt olika till sättet, J är mycket mer lugn och stillsam medan Ab är mycket mer intensiv och har hett temperament. Kommer bli intressant hur det gå i början med att hänmta på dagis och i skolan.

Eftersom pappan D, inte va hemma utan faktiskt va i Sverige, Stockholm, och det är han som är kocken i familjen beställde A hem pizza. Men idag när pappaen kom hem stog han för maten. Idag var D bror och hans tjej S hemma här på middag, väldigt trevliga människor. Under två dagar har jag nästan träffat hela släckten! kanek inte riktigt men nästan.

Innan middagen och allt så gick jag och A med tjejerna ner till River Side Park vilket bara är några minuter från där de bor. Vi hade picknick  och lekte på lekplatesn. Påvägen hem gick vi föri en markand som var precis utanför deras hus. När vi kom hem kom tjejerna på att de vill bygga ett "Club hous" av kartong vilket senare böev ett seacret hous med massor av fällor och lönndörrar.


Kommentarer
Postat av: Anette

Det låter som om du har fått en flygande och bra start. När du har fått ordning på Skypen kan vi väl höras. Vi är så nyfikna på allt du varit med om så här långt. Puss!!

2011-10-16 @ 23:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0