En dos av Sverige

Igår hade jag ganska mycket tid för mig själv faktiskt från morgon till kl 17.15 då jag skulle ta stora tjejen till läkarn. Under dessa timmar hann jag skypa med Oliva, visade henne runt i lägenhetn via webcamen och lite så. Senare tog jag mig ner på stan. Jag satte mig på tunnelbanan och gick av på en random station och vandrade runt där jag hamnade. Jag gick av på 23rd str och hamnade efter ett tag på 5th avn. Men jag letar fortfarande lite efter de fina secondhand områderna som jag vet finns men jag måste bara skaffa mig en bättre karta där alla gator finns med.

Idag gick jag och pappan och fixade lite saker, som ett eget bakkonto och ett kort till deras konto så jag kan handla saker till lägenhetn eller till barnen. Fick även min telofon fixad med ett US nummer, vilket är bra. Så nu mina vänner är jag helt okontaktbar via mitt svenska nummer.
Senare kom mammans bror med familj över på middag. Det blev fullt hus med 4 små barn som sprang, skrek, skratta osv och 5 vuxna, om man räknar med mig. Under kvällen så fick jag ta barnen ner till källaren för att hämta mer kartonger som vi har använt till att bygga ett "hemilgt fort" av med hemliga ingångar och fällor. mycket spännande.

Imorgon ska jag på en träff som argenturen fixar, än så länge är det 18 stycken andra Au pairer som bor i New York som kommer. Ska bli kul att träffa lite människor som gör samma sak och som man kan börja umgås med.

Lite lustigt, idag när vi precis va klara med middagen så hörde jag något på radion som jag verkligen kände igen, efter ett tag hörde jag att det va Anna Ternheim med Half way to fivepoints. Visste inte att hon va känd internationellt så att dom spelar hennes musik på radion i USA. Men det va kul att få höra något man kände igen från Sverige
Nu när jag pratar om Sverige så kom jag på att jag gav pressenterna till fammiljen som jag hade med mig hemifrån. Barnen fick boken om Pettson och Findus och Pannkakstårtan, Bilar godis och Marabou choklad och föräldrarna fick två ljuslycktor från Kosta boda. Och allt verkar ha uppskattats!

Fick veta i veckan att pappan ska till San Diego med jobbet i mitten av Februari och familjen har nästan helt bestämt att göra en familjeresa dit, vilket betyder att jag kommer att åka till San Diego i Februari om resan blir av. Kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0