Finbesök, 30 grader varmt och födelsedag

Ja som jag nämde tidigare har jag haft mycket för mig i helgen alltså har jag mycket att berätta!! Jag börjar med fredagen.

I fredags träffade jag min klasskompis Morgane, aka"Popy" som bor i Brooklyn. Vi gick på bio och så filmen "Hunger Games". Jag visste inget om filmen förutom att alla pratade om den. Den är riktigt, riktigt bra! Sen åkte vi hem eftersom vi hade skola tidigt på lördagen.






Skolan var som vanligt ganska rolig och det var otroligt fint väder! Efter skolan hängde jag med Popy och hennes franska kompis ett tag men sen... wait for it... träffade jag OLIVIA!!!! Ja Oliva från Sverige. hon var här i New York över helgen med sin pappa innan hon åkte hem från USA. Jättekul var det att få träffa henne och prata om allt som händer. Plus att det var skönt att ha någon som jag känner från där hemma helgen för min stora dag (som btw är idag!) Vi åt första kvällen på en mexikans restaurang i West village och på söndagen blev det mycket promenerande i Central Park och en tur och retur till Staten Island och ett besök på Ground Zero vilket faktiskt är en väldigt mäktig plats och på kvällen åt vi på en italiensk restaurang även den i West Village.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0