Lost in Williamsburg with a bottle of wine and a privet party

Jag och Maria skulle ses klockan 8pm vid Union sq men sen så blev hon sen pga av tunnelbanan osv. Så hon skulle komma till 8.30. Sen när hon sa att hon var på plats, alltså Union sq, (klockan var då strax före 9) upptäckte jag att jag var på fel station! Så jag tog första tuben över till henne. Jag kom fram och då började letandet. Union sq är en ganska stor station med många olika spår och utan någon mottagning på mobilen... runt 9.20 hittade vi varandra. Sen skulle vi hitta hennes kompis som väntade vi en utav alla exits. kl 9.40 hittade vi henne. Och då begav Maria och jag oss till Williamsburg i Brooklyn. Vi försökte ta oss in på ett flertal barer men utan framgång. Så vi köpte en flaska vin (som kontigt nog oftasts funkar). Vi drack lite av vinet och lärde varandra tyska/svenska. Sen hamnade vi på en privatfest på något vis. Kul var det. När musiken slutade var det sent. Så vi åkte hem och sov.

Nu är det söndag och jag ska träffa Johanna som gick i samma klass som mig på Enskilda, fast vi träffade inte riktigt varandra i det sammanhanget då hon bytte skolan när jag bytte till Enskilda... Hon har i alla fall börjat plugga i New York.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0