BVI - Part one

En försening från JFK gjorde att vi missade sista ferjan från St: Thomas (ön där vi landade i Caribbean), vi fick då spendera natten på ett hotell och sen ta första ferjan morgonen efter.

Annabelle när vi väntar på vår ferja...

Påvägen till vår ö, Tortola, passerade vi många paradisstränder

Efter cirka 45 minuter med ferja och 20 minuter i bil där sista delen var på en riktig "bumpy roade" var vi äntligen framme vid vårt paradis! Villa Ariana. Huset bestod av tre separata delar vilket är väldigt bra när man kommer i flera sällskap. När vi kom var restan av gruppen redan där. Det var jag och min NY-familj, mormor Milla, Morfar Tom och den andra familjen som hade tre barn i samma åldrar som Annabelle och Josie.
Och här är utsikten från terrassen. Inte så mycket att klaga på...

När vi kom fram till huset var det bara att byta kläder till bikini och självklart högsta solskyddsfaktorn för min del och sen traska ner till stranden "Smugglers Cove". Dagen spenderades på stranden men för mig mest i skuggan. Blir lätt så om jag inte har planer på att se ut som en kokt kräfta... vilket inte var min plan. Sen kom kvällen och det blev inte kallt, inte det minsta! Vi satt ute hela kvällen och inte en skymt av mygg.




Kommentarer
Postat av: anette

Ser rätt bra ut...........!

2012-02-29 @ 08:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0