Martin King Luther Day

Igår var jag ledig eftersom det var Martin King Luther day som är en helgdag här. Jag träffade den norska tjejen Kristine som jag kanske nämnt någong gång tidigare. Vi möttes på Metropolitan Museum och strosade omkring där i några timmar. Kanske inte alltid var mest fokus på konsten utan mer på allt prat. Vi fikade där och sen tog vi en promenad på fancy delen av 5th avenue där Guccie, Louis Vitton, Prada, Michel Kors, Swarovski, Pucci och flera andra butiker ligger. Det finns en butik som heter American Girl som är en jättepopulär docka och i den butiken kan man köpa likadana kläder till barnen och till dockan och man även lämna in dockorna på "Doll hair salon". Fascinerande.
Sen gick vi och tog en varm choklad och kaffe på Dean & Deluca precis brevid Paramont Hotel där mamma, pappa och Nicole bodde när dom var här. Sen åkte vi upp till baren i Mariott Hotel och satt där i dryga timmen. Baren ligger på 48e våningen precis vid Time Square och baren snurrar, den snurrar 1 varv/timme så man får dels se djungeln av byggnader på Manhattan och även ut över Hudsom river.
Sen Kom jag hem, såg på en film, Albatross, och sen gick jag och sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0