American music history at LIU

I fredags tog jag tåget från Penn station till Hicksvill på Long Island och sen buss till Long Island Uni. där jag hade skola under helgen. Under dagen hade det varit åskoväder och campuset hade blivit träffad av blixten så stora delar av campus hade ingen elektricitet vilket ledde till att lektionerna på fredag kvällen blev inställd och istället kollade vi på film i en av dom lokalerna som hade elektricitet.
Efter filmen gick vi till våra tilldelade dorm-rum som låg på campus. Jag delade rum med Lea som jag träffade helgen innan på Kerins födelsedagspicknick.
Såhär bor många studenter som går på university/collage i USA.... mindre roligt.
Lea från Österrike som jag delade rum med. Väldigt trevlig och lättsam person.
Thembelihle från Sydafrika. Hon satt vid samma bord i klassrummet som mig och Lea.
Alexandra från Mekedonien. Ho satt också vid samma bord som oss.
Jessica från Tyskland/Polen som också satt vid vårt bord.
Michelle från Sydafrika och även hon satt vid vårt bord.
Även om lektionerna var ganska tråkiga så hade vi vid vårt bord väldigt roligt! Vi skrev en blues song om att vara Au pair. Och eftersom Blues är en väldigt deprimerande musik stil så blev våran låt VÄLDIGT deprimerande.... men det var like kul. SÅ det blev en rätt rolig helg trots mina låga förväntningr.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0