5 months and 1 houer shorter

Idag har jag varit i New York i hela 5 månader, helt sjukt vad tiden går fort. Känns inte som att det var längesen jag pratade om att jag hade varit här i 3 månader och nu är det likosm FEM!
Idag bytte vi också till sommartid vilket var väldigt passande då det var cirka 20 grader vamt i solen och det ska bli varmare nästa vecka! Våren är verkligen här nu!

I fredags träffade jag Maria igen. När vi umgås händer det alltid något spännande. Jag åkte och mötte henne i DUMBO (Brooklyn) där hon bor och sen åkte vi tillsammans till Grand Cantral för att träffa några andra vänner som satt och åt middag. Jag och Maria gick och drack lite vin och sen väntade vi i en lekpark i närheten där vi var väldigt nära på att bli inlåsta. Det var rena turen att vi reste oss fårn bänkennär en man började låsa grindarna. Sen träffade vi våra vänner igen på baren vi alltid hamnar på....

Lördag. Jag mötte Johanna från Sverige och hennes kompis Nicki från Schweiz och promenerade runt Central Park på east side. Sen kom Maria och Nicki och Johanna fortsatte själva medan jag och Maria åt middag på en Italiensk restaurang och sen blev ja övertalad till att följa med hennes kompis Sam som hade övertalat Maria att följa med till en klubb. På klubben var det tjockt med folk, vi fick gratis "drinkar" (vodka med juice) och jag tror aldrig jag har sett så många höga klackar, korta klänningar och hår extensions på samma gång. Jag kommer inte gå dit igen helt enkelt. Men det var kul att få ha testat något annat än baren vi alltid hamnar på.

Idag träffade jag Maria, igen, som denna gång va hyper på koffein... Vi spatserade omkring i SoHo i solskenet i några timmar och sen åkte vi hem. Så det var hela min helg för denna gång.



English: Today I'v been here in New York for 5 months. It's crazy how fast time goes by.

last friday i met Maria in DUMBO and then we took the subway together to Manhattan. We had some wine and almost got locked inside a playground and then we ended up at the bar we always go to, 1 republic.

On saturday I met Johanna and her friend Nicki and we walked around on upper east side. Later I had dinner with Maria in a Italien resturant and she convinced me to join her and her friend to go to a club. It was fun to try something new but it was not a club in my or Maria's taste.

Today, sunday, I met Maria (again) in Soho. We didn't do anything special, we were just walking around in the sunshine and had a good time.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0