First day of school

Idag ringde väckarklockan kl 6.00 på morgonen. Det tog emot att gå upp men vad gör man inte för att komma i tid till första dagen i skolan. Jag tog mig ner till Pen Station och tog LIRR tåget till Long Island för att sen med buss ta mig till Long Island University. När det kommer till att ta sig någonstan utan att veta vart man egentligen ska och exakt hur är inte min starla sida, jag blir alltid väldigt nervös oh ger mig själv alltid för mycket extra tid. Men efter att ha lyckats gå av vid rätt station så mötte jag en tjej som såg lika lost ut som mig och det visade sig var aså att hon också var påväg till LIU och hon skulle ta samma kurs. Perfekt!

Vi kom till Campus och efter att letat och gått runt halva Camups (som är sort) utan att hitta till vår byggnad så hittade vi en grabb som hade koll på läget. Vi kom fram och i god tid.

Kursen handlar om amerikanskt mode från 1920-idag. Vi spg en väldigt intressant dokumentär "september issue" som handlar om Eva Winter (Chef edditor på Vouge). Man fick verkligen en inblick om hur den brachen fungerar och att den verkligen inte är som en dans på rosor. Kursen är i fyra delar, fyra lördagar och idag pratade vi om fashion som ämne och sen om 20.- 50-talet. Ser fram emot nästa lördags lektion

tyvärr blev det inga bilder idag, men till nästa gång ska jag se till att ändra på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0