I think I like this city

Idag, torsdag, var det nog den varmaste dagen hittills, så jag tog på mig mina nya fina spetsstrumpor och skorna och tog mig till tunnelbanan och tog röda linjen över till DUMBO i Brooklyn.

Där bor nämligen Maria. På torsdagar har jag ganska många timmar på dagen då jag inte jobbar så då passar det rätt bra att träffa Maria som alltid är ensam med barnet hon tar hand om som också mestadels sover under dagen.

Vi bestämde oss att gå till Gramaldis, som vad det sägs, ska ha stans bästa pizza, och det brukar ALLTID vara jättelång kö, men vi kom precis innan kön blev 10 meter lång.
Pizzan va väldigt god och väldigt stor.


English: Today was a really warm day, maby the warmest of the year so far. I went to DUMBO in Brooklyn where Maria lives. We decides to go to Gramaldis, a pizza place who might have the best pizza in the city! The pizza was really good and also very big.


Kommentarer
Postat av: Calle Berggren

Hej Rebecka!

Stort GRATTIS på födelsedagen. 20 år! Tänk vad tiden går. Och 6 månader i NY. Det måste vara en otrolig upplevelse och erfarenhet som du alltid kommer att minnas.

Jag och familjen kom hem igår från Åre efter en veckas skidåkning. Vi hade det toppenfint med mycket snö och vackert väder, vilket inte alltid är fallet i Åre. Victor och Mia tyckte det var super och Mia tycker att vi ska lägga ut vår Sälenlägenhet på Blocket och köpa en i Åre i stället. Vi får se hur det blir med den saken men vi gillar helt klart Åre just nu.

Hoppas du får en riktigt trevlig födelsedag!

Många kramar från Calle och hela familjen.

2012-04-16 @ 17:00:40
URL: http://rebeckabgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0